Returer och byten
Ångerrätt
Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din vara. För att nyttja din ångerrätt måste du meddela oss om din ångran, och returnera varan inom 14 dagar efter att du har skickat ditt ångerrättsmeddelande.
Så här gör du en retur:
-
Meddela oss om din ångran: Skicka ett e-postmeddelande till hej@marostudio.se och uppge följande information:
- Ditt namn
- Din adress
- E-postadress
- Ordernummer
- Vilka produkter returen gäller
-
Returnera produkterna: När vi har mottagit ditt meddelande om ånger, ska du returnera produkterna omedelbart och senast inom 14 dagar. Du ansvarar för returfrakten och att produkterna är i ursprungligt skick samt i originalförpackning. Vi rekommenderar att du skickar produkterna välpaketerade för att undvika skador under transporten.
-
Kostnader vid retur: Du står för returfrakten, och vi rekommenderar att du använder spårbar frakt för att kunna följa din retur.
Undantag från ångerrätten:
Ångerrätten gäller inte om förpackningen har brutits (t.ex. omslaget runt Magirullen), då vi inte kan garantera att produkten inte har använts. Produkten ska vara i säljbart skick för att ångerrätten ska gälla.
Reklamation och Klagomål
Vi vill att du som kund ska vara helt nöjd med din beställning. Om du skulle få en defekt eller felaktig vara, har du rätt att reklamera produkten. Vi följer gällande konsumentskyddslagstiftning och ser till att åtgärda eventuella fel kostnadsfritt.
Så här gör du en reklamation:
-
Kontakta oss: Om du upptäcker ett fel eller skada på produkten, vänligen kontakta oss så snart som möjligt, och senast inom rimlig tid efter att felet upptäckts, på hej@marostudio.se. I ditt meddelande ska du uppge följande:
- Ditt namn
- Din adress
- E-postadress
- Ordernummer
- En beskrivning av felet, gärna med bifogad bild av skadan.
-
Godkännande innan retur: Du måste alltid få ett godkännande från oss innan du returnerar en defekt produkt. Vi hjälper dig med instruktioner för hur du ska returnera den.
-
Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer: Om reklamationen godkänns står vi för returfrakten. Efter att vi har tagit emot och godkänt reklamationen kommer vi att åtgärda felet, skicka en ersättningsprodukt eller återbetala beloppet för den defekta varan enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
-
Nekad reklamation: Om det visar sig att varan inte är defekt enligt gällande lagstiftning förbehåller vi oss rätten att neka reklamationen.
Vi följer riktlinjerna från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) vid reklamationer. Du kan läsa mer om ARN på deras webbplats arn.se.
Viktig information:
- För att säkerställa att dina returer och reklamationer behandlas snabbt och korrekt, vänligen använd den information vi har gett för att kontakta oss.
- Vid returer och reklamationer är det alltid viktigt att produkterna är välpaketerade och i ett skick som gör att vi kan återförsälja dem om de inte är defekta.
Om du har några frågor om returer eller reklamationer, tveka inte att kontakta oss på hej@marostudio.se.